Friday, October 08, 2010

امشب به این فکر می کردم که آیا واقعا کار درستیه که روی آدمها تو روی هم باز بشه یا نه؟ می دونید بعد از کمپینی که تو فیس بوک برای سرطان سینه ایجاد شده این فکر به سرم اومد. خوب به نظرم این داستان هم مثل هر حرکت اجتماعی دیگری یک سری فایده داره و میزانی هم بها. باید ببینیم بهای این حرکت بیشتره و یا فایده اون
به نظرم اگر توی یک جامعه به میزانی از آگاهی برسیم که همه بتونن به راحتی راجع به مشکل خودشون حداقل با هم جنسان خودشون صحبت کنن و یا به راحتی پیش پزشک برن و ترسی از قضاوت نداشته باشند فوق العاده است
مثلا بار اولی که خودم به دکتر زنان رفتم رو کاملا یادمه اون موقع همش فکر می کردم الان این خانمهایی که تو این مطب هستند راجع به من چی فکر می کنن ، نکنه فکر کنن من دختر بدیم! نکنه، نکنه
واقعیت اینه که من هیچ وقت نفهمیدم اونا چی فکر می کردن و مهم هم نبود ولی اگر جامعه این قدر باز بود و به من خانم می فهموند که همین که جنسیت زن رو به همراه داری کافیه برای اینکه اجازه ورود به مطب دکتر زنان رو داشته باشی و نه تنها کافیه بلکه لازمه که هر 6 ماهی برای آزمایشات زنان به دکترت سر بزنی ، اون وقت دختری از رفتن به سراغ پزشک احساس بدی پیدا نمی کرد
مطمئنم که شما هم دوستان زیادی دارید که دخترانی بیش از 20 سالند که تا به امروز به پزشک زنان مراجعه نکردن و ممکنه یکی از همین دوستان شما متاسفانه به یکی از بیماریهای زنان از جمله سرطان سینه مبتلا باشه و بی اطلاع از اون
با این وجود نباید از این مسئله گذشت که رسیدن به این نوع جامعه بهایی داره و اون بها بی شک کم نیست.در مورد مسائل پزشکی یکی از ساده ترین کارها معمولا اطلاع رسانیه ولی وقتی نوبت به مسائل جنسی میرسه حتی اطلاع رسانی هم جرات می خواد و بهای خاص خودش رو داره
مثلا تو این کمپین خاص شما حتی لازمه کسانی که دلشون می خواد تو این حرکت اجتماعی شرکت کنن رو مجاب کنید که به ترسشون غلبه کنن و بسیاری از تابوهای ذهنیشون رو بشکونن. برای برداشتن این قدم می خوام یک سوال مطرح کنم. به ایده شما اگر به عنوان مثال این جمله رو جلوی اسم خودتون تایپ کنید که "من اون رو روی میز دوست دارم " چه اتفاقی میوفته؟ مثلا یک پسری میاد میگه : بابا تو دیگه کی هستی
یا یک همچین چیزی... خوب بعد چی میشه؟ اون آقا پسر بالاخره از طریق همین فیس بوک می فهمه که شما چی گفتین و اون در عوض چه حرفی زده... و در ضمن می فهمه که بعضی حرفها مثل بعضی موضوعات دو جنبه کاملا متفاوت دارن و بهتره قبل از قضاوت یکمی فکر کنه... به نظرتون اینکه بتونیم آدمها رو در قضاوتشون مردد کنیم فوق العاده نیست؟؟
شاید هم هیچ وقت شرمنده نشه و مسخره تون هم بکنه ولی به قول گاندی

اول نادیده‌ات می‌گیرند "
بعد مسخره‌ات می‌کنند
سپس با تو مبارزه می‌کنند
"اما در نهایت پیروزی با توست


می دونم جرات می خواد می دونم باید با خودتون همسرتون یا دوستاتون سر و کله بزنید تا مجابشون کنید حرفتون رو بپذیرند ولی شروع کنید همین امروز میتونه اولین روزی باشه که شما برای کمک به خودتون و همجنسانتون با ترستون در میوفتین و مبارزه با ترس پرفایده ترین مبارزه انسانیه

3 comments:

delphica said...

hamishe behet eftekhar mikonam

irix said...

حتی من هم اون رو روی میز دوست دارم.

taraneh said...

Panie aziz, kamelan ba harfat movafegham kamelan. Vali sohbate man ineke fekr mikoni ba in harkati ke too FB vase saratane sine rah oftad chand nafar yad gereftan ke beran pishe dr zanan va vase chand nafar ghobhe in ghazie ba IN HAREKAT az bein raft. Man ba inke injoor masael too jame'e ba agahi matrah beshe va penhan namoone moshkeli nadaram ba noe matrah kardanesh too FB moshkel daram va be nezare man( ke kamelan shakhsie) hichjoori natoonestam khodamo ghane konam ke in kar baes shod kasi nazaresh avaz beshe va fardash bere khodesho moayene kone bebine saleme ya na. Harekate dovomam ke enghadr benazaram loos bood ke majboor shodam oon statuso bezaram, anyway fek konam age ye linke pezeshki ke maghaleyi dar morede in mozooha share beshe mesle baghieie video clip ha kheili bishtar mitoone komak kone ta in. Bazam mersi az commentet nazaratet hamishe vasam mohtarame ,matnetam ghashang bood :)